Jumaat, 15 Mac 2013

Negara Tidak Akan Bankrup Jika PR Memerintah

Di hujung-hujung riwayat Umno/BN, zikir paling popular diucapkan di bibir pemimpin-pemimpin mereka berbunyi "Negara Bankrup...Negara Muflis...Negara Bankrup...". Inilah namanya memang diorang tengah nazak.

Pemikiran kolot Umno/BN ni semakin hari semakin di lawan dengan hujah balas daripada individu-individu yang pernah bersama tampuk pemerintahan Negara. Terbaru pastinya tumpuan kita terarah kepada kenyataan Tun Musa Hitam, mantan Timbalan Perdana Menteri di era Tun Mahathir menjadi PM.



Dalam sibuk-sibuk Tun Mahathir kata Negara akan bankrup, pandangan dan kenyataan Tun Musa Hitam adalah dilihat jauh lebih rasional. Pas dan PR kini telah mempunyai pengalaman yang cukup baik dalam urusan pentadbiran Negeri. Lihat sahaja kejayaan di Kelantan yang tidak pernah diisytiharkan bankrup sepanjang lebih 20 tahun diperintah oleh Pas. Selangor juga mempunyai rekod yang baik apabila Negeri yang ditinggalkan oleh Umno/BN dulu dengan timbunan hutang dapat disurutkan oleh PR.

Tun Musa jelas menyatakan keyakinan bahawa PR akan melaksanakan kerja-kerja pentadbiran yang lebih baik dan tidak sesekali akan membiarkan Negara ini menjadi bankrup. Kenyataan yang sama sekali menyanggah pendapat 'hero malay+mamak' yang tidak habis-habis dengan istilah Negara bankrupnya.

PS rasa otak Tun Mahathir sedang berkecamuk agaknya. Mungkin dia yang sedang berkira-kira untuk bankrup kot.. Berapa banyak penyelewengan sejak dari zaman dia jadi PM sampai PM yang terbaru ni. PM sekarang ni lagilah panjang kalau nak cerita perihal bankrupnya. Entah berapa banyak hutang yang Negara kumpul di era pemerintahan 'bebal' dia ni.

Umno...Umno.... Kesian korang dapat pemimpin yang cetek pemikiran macam diorang-diorang semula tu. Mana-mana penyokong Umno, sekarang anda perlu jadi lebih bijak dari pemimpin Umno. Caranya, ubahlah sokongan anda kepada Pas dan PR. Asal bukan Umno..!!!
 

 

Tiada ulasan: