Khamis, 14 Mac 2013

Panas!!! KPT Larang Pelajar Politeknik Berkempen PRU13

Tindakan terdesak Umno/BN menghadapi pilihanraya semakin hari semakin terbongkar. Satu demi satu kisah menggunakan kuasa di jabatan-jabatan kerajaan didedahkan. 

PS menerima maklumat daripada sumber blog tintaasyraf.com berkenaan arahan yang dikeluarkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) melalui Jabatan Pengajian Politeknik, berhubung larangan ke atas pelajar politeknik daripada melibatkan diri di dalam kempen PRU13 nanti.

Ini adalah bukti surat yang dikeluarkan oleh Jabatan tersebut:


Pengeluaran surat larangan ini benar-benar menunjukkan betapa tidak profesionalnya pegawai-pegawai yang mentadbir sesebuah Jabatan kerajaan lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan IPT. Mahasiswa dilarang berkempen seumpama orang cerdik tidak bernilai di dalam usaha check and balance pentadbiran Negara.

Sebenarnya, kalau diikutkan, terang-terang surat ini juga dah jadi bahan kempen politik sempit Umno/BN. Sebelum ni pun kita dah maklum bagaimana pengurusan Hospital Kuala Lumpur (HKL) melarang stafnya memasuki premis jika menonjolkan lambang pembangkang di kenderaan dan sebagainya. 

Aduh..pening PS bila fikir sikap pemimpin-pemimpin organisasi macam ni. PS yakin sementara nak sampai tarikh PRU13 ni, pasti kita akan dapat bongkar lebih banyak lagi isu-isu sebegini. Nantikan berita-beritanya.

Tiada ulasan: