Rabu, 20 Mac 2013

Reaksi PM Bubar Parlimen Hari Ini..

Untuk kesekian kalinya, berita mengenai pembubaran parlimen disebarkan dengan pantas oleh pengguna media baru terutamanya di facebook. Kisahnya bermula apabila sekali lagi kereta Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak dilihat memasuki Istana Negara awal pagi tadi.




Disebabkan pantasnya berita itu dibicarakan oleh seluruh rakyat Malaysia, Pejabat Perdana Menteri (PMO) serta merta mengeluarkan kenyataan penafian bahawa PM akan membubarkan parlimen hari ini. Berikut semakan PS daripada portal berita Malaysini:

Hasil daripada kenyataan penafian tersebut, maka senyap seketika cerita-cerita bubar parlimen ni. Tempoh berdiam ni belum tahu lagi berapa lama. Silap-silap haribulan, esok kita cerita lagi. PS pun macam rakyat jelata yang lain, dah tak sabar sangat dah nak dengar parlimen dibubarkan. Penat dah bernaung di bawah kerajaan yang ada sekarng ni. Masa untuk berubah dah sampai.

Tapi dalam pada senyap ni, kita kena ingat semula apa yang berlaku pada tahun 2008. Tun Abdullah Ahmad Badawi, yang ketika itu PM, juga membuat penafian yang hampir sama pada 12 Februari 2008. Bila rakyat tengah reda, tiba-tiba dia umum juga pembubaran parlimen pada hari esoknya. Maka, sekarang ni kita pun kena la duduk di dalam mode standby.

InsyaAllah kia sambung lagi cerita bubar membubar ni hari esok. Cerita ni pasti takkan berhenti selagi tidak terbubarnya parlimen Malaysia. Orang yang tak minat politik pun sibuk dengan kisah-kisah bubar. Petanda positif tu...

Tiada ulasan: